Șoseaua de Centură a Bârladului, investiție așteptată zeci de ani, a fost dată în trafic!

În prezența autorităților locale și județene, conducerea DRDP Iași, instituție din subordinea CNAIR, beneficiarul investiției, a recepționat, inaugurat și dat în trafic Șoseaua de Centură a Bârladului. Momentul a fost așteptat timp de zeci de ani de bârlădeni, în special de cei care locuiesc în blocurile de pe străzile Epureanu și Vasile Pârvan, artere pe care, până acum, a fost direcționat traficul greu care tranzita orașul.

 

Din data de 29 august 2024, de la ora 15.00, camioanele de mare tonaj și autoturismele care vin sau merg spre Republica Moldova ori spre București pot ocoli Bârladul, fără a mai fi nevoite să traverseze orașul de la Nord la Sud, pierzândastfel ore așteptând la semafoare. Motivul: a fost dat în trafic obiectivul de investiție așteptat de mai bine de 30 de ani de bârlădeni, respectiv Șoseaua de Centură sau Varianta de Ocolire (VO) a orașului.

Asta după ce, în primă fază, la ora 10.00, în una din parcările de pe traseul șoselei a fost susținută o conferință de presă pentru a inaugura investiția. Printre participanții la eveniment s-au numărat primarul Dumitru Boroș, deputații Adrian Solomon și Eduard-Andrei Popica, senatorul Iulian Mihail Bîca, președintele ales al Consiliului Județean Vaslui – Ciprian Trifan, directorul general al Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) Iași – Ovidiu Mugurel Laicu, consilieri locali, reprezentanți ai constructorului, etc.

Astăzi se încheie lungul drum al Centurii Bârladului, de la idee la faptă. Un drum pe care au mers și înaintașii noștri din administrația locală și parlament. Un drum care a început într-un adevărat sens giratoriu al unei călătorii fără sfârșit. Pașii concreți au fost făcuți în 2008, când printr-o HG, Ministerul Transporturilor a introdus VO Bârlad alături de VO Timișoara în memorandumul privind TEN-T transport. Mulțumesc domnului Ludovic Orban, care era ministrul Transporturilor atunci.Au urmat 4 ani de pedalat în gol cu doi miniștri indiferenți la necazul creat de traficul greubârlădenilor (nici nu are sens să-i amintesc). Drumul a căpătat iar contur după instalarea guvernului Ponta și le multumesc miniștrilor Rus și Matache pentru că au dus la capăt studiul de fezabilitate. Anul 2016 a fost anul stagnăriiproiectului, niciunul din cei doi miniștri nefiind interesați de VO Bârlad (nu-i pomenim, pentru că nici ei nu mai știu că au fost miniștri). În 2017,primul ministru Sorin Grindeanu și ministrul Răzvan Cuc reactualizează documentația tehnică și demarează procedurile de licitație pentru proiectare și execuție. În octombrie 2018 s-a semnat contractul cu asocierea de firme câștigătoare a licitației și începe proiectarea. Mulțumim domnului ministru Lucian Sova pentru aceasta”, spune deputatul Adrian Solomon.

Parlamentarul continuă „epopeea” VO Bârlad: „În august 2020, s-a emis autorizația de construcție și s-a dat ordinul de începere a lucrărilor, mulțumim domnului ministru Bode. Lucrările s-au sistat în 2021, în vremea ministeriatului domnului Drulă, căruianu-i mulțumim!! Salvarea proiectului mult întârziat a venit de la ministrul Sorin Grindeanu,care a reușit împreună cu conducerea CNAIR să găsească un constructor de ispravă, Concelex, care a depășit orice obstacol și a finalizat lucrarea în termenul stabilit și asumat. Mulțumim tuturor! Un OM fără de care nu se putea împlini acest vis al bârlădenilor este domnul Marcel Ciolacu, pe care îl găsim vicepremier în iulie 2017, când se publica pe SEAP anunțul de licitație, și prim-ministru astăzi, când inaugurăm Centura Bârladului. Este prietenul nostru, al tuturor bârlădenilor, și prin angajamentele asumate public, și al vasluienilor și hușenilor, care vor beneficia de șosele ocolitoare în viitorul apropiat. Mulțumim, Marcel Ciolacu!!Sunt și truditori locali fără de care nu s-ar fi ajuns la acest moment fericit: domnul primar Constantinescu, domnul primar Boroș, domnul senator Bîca, domnul director Chiper, domnul director Laicu, consilierii locali și ultimul pe listă, subsemnatul. Acest final de proiect nu e decât începutul altuia, mai important, anume Drumul Expres Tișița-Albița! Și Vasluiul vrea acces rapid spre Europa! Ne angajăm cu toții pe acest drum și vom reuși împreună!”.

Evident, și primarul Boroș a ținut să vorbească despre acest important proiect pentru Bârlad și bârlădeni, întrucât, în ultimii ani, a făcut nenumărate demersuri pentru a debloca și continua lucrările la VO Bârlad.

„Am avut astăzi onoarea de a reprezenta Bârladul la evenimentul cel mai așteptat al ultimelor decenii: inaugurarea Variantei Ocolitoare a orașului, mult așteptata Șosea de Centură. Pentru Bârlad se încheie o foarte lungă și chinuitoare perioadă de timp în care traficul greu care ne-a tranzitat orașul zi și noapte a produs distrugeri greu de cuantificat: de la degradarea infrastructurii rutiere, afectarea clădirilor, și până la poluare.Încheierea lucrărilor Variantei Ocolitoare înseamnă și pentru noi, autoritățile locale, finalul unei «bătălii» pe care nu de puține ori am crezut că o vom pierde. A fost un drum anevoios, cu urcușuri imprevizibile, cu complicații ce păreau fără soluție. De multe ori, am trăit cu impresia că mergem pe o fundătură. Trebuie să recunoaștem că, dincolo de dificultățile firmei care a câștigat inițial licitația, impasurile majore au fost provocate de anumite persoane care au făcut tot ce le-a stat în putință pentru a bloca investiția. Nu am vorbit despre aceste lucruri și am lăsat instituțiile abilitate să-și facă treaba. Am preferat să vă țin la curent, prin fotografii și informații, cu tot ce a însemnat progresul lucrărilor. Pentru că așa suntem noi, administrația de acum: tăcem și facem lucrurile bine!”, a declarat edilul șef.

În legătură frecventele mele vizite pe șantierul VO Bârlad am auzit și comentarii legate de faptul că primăria nu ar avea nicio «legătură» cu Șoseaua de Centură. Singurul adevăr este că primăria nu a fost parte în contract. În schimb, este legată prin toate firele vizibile și invizibile de această investiție. Interesul nostru direct a fost cel care m-a mânat de nenumărate ori la București, acolo unde am tot revenit cu insistență la ușile decidenților. Nu singur, căci un asemenea demers nu poate avea succes decât cu efortul conjugat al mai multor oameni. Atât politici, dar și din afara sferei politice. Aș vrea să le mulțumesc tuturor, iar în minte îmi vin în clipa asta senatorul Mihail Iulian Bîca, deputatul Adrian Solomon, doamna Mariana Ioniță, fost director al CNAIR, Mugurel Laicu, director al DRDP Iasi, Irinel Scrioșteanu, Lucian Bode, fost ministru al Transporturilor, Adrian Covăsneanu, fost secretar de stat la Ministerul Transporturilor, Cătălin Urtoi, consilier la același minister. Desigur, sprijinul masiv de care Bârladul a avut parte în ultima vreme a fost decisiv pentru finalizarea lucrărilor la VO Bârlad, iar acesta a venit din partea prim-ministrului României, Marcel Ciolacu, și al ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu. Cu toată voința politică și administrativă de care am avut parte dinspre București, fără un constructor serios și puternic, Șoseaua de Centură a Bârladului ar fi rămas astăzi tot o speranță. Firmei Concelex i se cuvine admirația pentru mobilizarea exemplară, perseverența și profesionalismul de care a dat dovadă. O felicit și pentru specialiștii cu care a ales să lucreze și cu care am comunicat excelent. Nu vreau să-i las în urmă pe oamenii mei, echipa formată din consilieri municipali, funcționari din primărie, dar și alți colaboratori. Dragi bârlădeni, închei prin a repeta cu bucurie: ziua de 29 august 2024 va rămâne în istorie drept ziua în care a intrat în funcțiune Șoseaua de Centură! Bârladul are Variantă Ocolitoare! Celor care au avut încredere în noi, vă mulțumim”, a mai transmis primarul Boroș.

Citeste si

Deputatul Popica, prezent la învestirea Consiliului Județean Vaslui

Joi, 31 octombrie, într-o ședință festivă desfășurată în sala mare a Palatului Administrativ din municipiul …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *