Tot mai mulți pacienți sunt nemulțumiți de felul în care se desfășoară activitatea la punctul de testare și triaj din curtea Spitalului Municipal „Elena Beldiman” din Bârlad. Deși au trecut aproape doi ani de la debutul pandemiei, se pare că nu a fost suficient pentru ca unele cadre medicale de la Spitalul „Elena Beldiman” să știe ce au de făcut și cum să comunice cu pacienții.
Printre cei care au simțit pe propria piele lipsa de organizare și profesionalism a personalului de la punctul de testare amenajat în containerul din fața spitalului se numără și un cadru didactic bârlădean.
Deoarece se simțea rău și avea dureri în gât, un profesor din Bârlad s-a prezentat luni, 31 ianuarie, la ora 7 dimineața, la Spitalul „Elena Beldiman”, pentru a i se face testul COVID.
După mai bine de o oră de așteptat afară, în frig, a fost chemat în containerul special amenajat, pentru a i se preleva probele. Nu i s-au recoltat imediat probele, ci abia după ce a asistat la câteva momente tragicomice.
„M-am prezentat la punctul de testare din curtea spitalului pentru că aveam câteva simptome de COVID și nu voiam să merg la școală pentru a nu-mi contamina colegii și elevii. La ora 7 dimineața, când am ajuns, mai erau în fața mea două persoane care așteptau în frig și ulterior am aflat că alte șapte intraseră în container cu ceva timp în urmă. Nu ne-a spus nimeni că sunt atât de mulți în interior și că va trebui să stăm destul de mult să așteptăm. Am stat mai mult de o oră în fața containerului și într-un final o asistentă ne-a luat buletinele și ne-a poftit în interior. Cred că dacă nu sunam o cunoștință din spital, aș fi așteptat mult mai mult. Aceste asistente nu comunicau efectiv cu pacienții. Eu înțeleg că e pandemie dar un minim de respect pentru pacienți trebuie să existe. Am intrat înăuntru și m-am așezat pe scaun, așteptând să mi se preleveze probele. În timp ce așteptam, cele două asistente care nu găseau buletinele de analize ale unor pacienți pozitivi au început să le caute în coșul de gunoi. De fapt, au răsturnat coșul în fața mea și au găsit rezultatele, într-un final. Au îndreptat foile cât de cât, le-au fotografiat și le-au trimis unde trebuia. Am răsuflat ușurat, pentru că simțeam inconfortabil, pentru că mă priveau într-un fel de parcă eu eram vinovat că nu găseau hârtiile. Și-au pus alte mănuși și mi-au recoltat probele. Aici ar fi multe de zis, dar mă limitez la a spune că aceste asistente nu au nicio abilitate care să le recomande drept cadre medicale. Nu am fost de zeci de ani în spital, plătesc asigurări și, din păcate, ca pacient nu sunt nici informat, nici îndrumat și nici nu mi se vorbește frumos.”, a povestit profesorul bârlădean.
Acesta spune că după ce a fost testat a fost îndrumat să aștepte rezultatul în holul spitalului. Acolo a stat mai mult de o oră și jumătate fără ca nimeni să-l întrebe nimic și nici să primească vreun răspuns de la cadrele medicale care tranzitau holul de lângă centrul de evaluare.
Pentru că nu știa cum să procedeze s-a întors înapoi la container, iar asistenta i-a spus să meargă acasă și să revină la spital pe 2 februarie, pentru analize.
„După ce am așteptat mai bine de o oră și jumătate fără ca nimeni să mă bage în seamă, m-am întors la punctul de testare pentru a întreba asistentele cât trebuie să mai aștept. Una dintre acestea mi-a spus că a uitat să-mi comunice că trebuie să plec acasă și să revin după două zile pentru analize. Am fost programat pe 2 februarie la analize și investigații, probabil la plămâni, după cum am dedus eu. Am mers apoi la medicul de familie, căruia i s-a transmis că sunt pozitiv, mi-a prescris o rețetă și am rămas acasă în izolare. Regret că am fost la spital și a trebuit să văd lipsa de organizare și respect față de pacienți și că nu m-am adresat unui cabinet privat, unde, cu siguranță, ar fi fost mult mai bine.”, a mai adăugat profesorul.
Pentru că avea simptome și soția sa, aceasta s-a prezentat câteva ore mai târziu la spital, la același punct de testare din fața spitalului. I-au fost prelevate probe și, pentru că nu se simțea bine, a rugat o asistentă să îi măsoare temperatura. Aceasta i-a răspuns scurt că nu are termometru.
Femeia a plecat acasă pentru a aștepta rezultatul testului. Cei de la Direcția de Sănătate Publică au anunțat-o inițial că rezultatul este negativ, însă după șase ore au revenit și au informat-o că, de fapt, este pozitiv.
Inspirat de cele trăite și făcând haz de necaz ca orice român, profesorul bârlădean a compus și un poem satiric:
De testare
Într-o zi un individ
S-a dus de instinct mânat
Să-și facă testul Covid
La spitalul din Bârlad.
Și, așa, de dimineață,
Un pic obosit fiind
Dând cu H2O pe față
Era gata pregătit.
Și cu ceaiul de mărar
De cimbru și alte-arome,
Buletinu-n buzunar
Și discursul cu simptome
A pășit sfios, banal,
În răcoarea de Gerar
Pe aleea din spital
Prevăzută cu portar.
Bucuros- nevoie mare,
Că îndată-a remarcat
Cum că centrul de testare
E-n container amplasat.
Lâng-o ușă ca de tren
Stă o doamnă, chipu-n jos,
O paloare are-n ten
Și tușește zgomotos.
El o-ntreabă cât timp are
Ea-i răspunde că-i urgie,
Ca să intri la testare
Durează o veșnicie.
Atunci nenea ăsta, domnu’
Ca românu-imparțial
Scoate-n grabă telefonul
Și trimite un semnal.
Treaba se rezolvă-ndată
Intră omu-n cabinet
Asistenta-i tulburată
Că nu găsește-un bilet.
Vine alta, sună altul
Că nu-i la dosar hârtia
Biletul cu rezultatul
Ca să-i scrie doctoria.
Caută-n dosare, foi,
Pe birou și prin sertare,
Varsă coșul de gunoi
Cu hârtii și cu ziare.
Pe-o juma’ de pardoseală,
Măști, mănuși utilizate
Căutau fără sfială
Biletul cu rezultate.
Îl găsește, îl întinde,
Vai, ce bucurie mare!
Cetățeanul se destinde
Mai ceva ca la serbare.
În sfârșit, vine momentul
De testare propriu-zisă
Îi semnează documentul,
Fără altă analiză.
Totul pare o scenetă
De-un comic amar, debil
De-ar vedea pe asistentă
Ar râde și Benny Hill.
Cu o astfel de testare
Ca în cel mai tragic vis
Nu se naște o-ntrebare
Dacă testu-i compromis?
I.D. 31.01.2022
Experiența celor doi soți a fost, din păcate, și a multor alți pacienți în cei doi ani de pandemie. Se pare că după atâta timp, unele cadre medicale încă nu conștientizează importanța comunicării și empatiei cu pacienții, într-o perioadă dificilă pentru toată lumea. Asta pentru că recrutarea personalului medical mediu se face după criterii dubioase, abilitățile și profesionalismul fiind mai puțin importante sau chiar deloc. (Mihaela NICULESCU)
cei din linia intai.. cu salarii super mari si cu durere-n dos! Mari asistente facute..traiasca fegul si spaga de-a intra in sistem!
Aveti perfecta dreptate dl.profesor
Platim bani pentru sanatate si cand ajungem la ei nu suntem bagati in seama despre respect…… nu mai zic nimic (lipsa totala)
Ii intereseaza doar banii , doar pe bani au intrat in spitalul ala . Niste nesimtiti ! Statul la stat. Ce incredere sa mai ai in sistem cand sistemul te f*** .
Dar sa stai 8 ore pt un test pcr mai spui ceva, domnul Feraru?