Ultimele noutăți despre Șoseaua de Centură a Vasluiului

Aflată încă la stadiul de revizuire a Studiului de Fezabilitate, Șoseaua de Centură a Vasluiului va avea o lungime de 18 kilometri, o lățime de 10 metri, nouă poduri, pasaje și structuri casetate și două parcări de scurtă durată, având o valoare totală de 655.602.000 lei cu TVA. Pentru că, în curând, va fi scos la licitație contractul de proiectare și execuție a investiției, a fost deja stabilit și traseul Variantei Ocolitoare (VO).

În urmă cu două zile, vasluianul George Veziteu, fiul consilierului județean Gheorghe Veziteu, și-a anunțat prietenii virtuali în legătură cu ultimele noutăți despre VO Vaslui. Prin intermediul unei postări pe contul său de Facebook, acesta a oferit detalii amănunțite despre traseul pe care îl va avea Șoseaua de Centură, inclusiv informații tehnice despre investiție.

„Varianta se desprinde din Drumul Național 24 (Iași-Vaslui), printr-un sens giratoriu ce se va amenaja pe segmentul Moara Grecilor – Satu Nou, coboară spre Sud pe malul drept al Râului Vaslui, ocolind suburbia Moara Grecilor pe la Est. Supratraversează strada Hușului printr-un pasaj cu trei deschideri, în zona bâlciului. Continuă apoi spre Sud, de-a lungul Văii Vasluiului, și se intersectează cu strada Ștefan cel Mare lângă podul de la Cuvas, unde se va amenaja un sens giratoriu. Continuă apoi spre Vest, supratraversând calea ferată București – Iași, strada Podul Înalt și Râul Bârlad printr-un pod lung de 12 deschideri (877 m), îndreptându-se ulterior spre Nord, pe la baza dealului Chițoc, prin vestul CET Vaslui, după care supratraversează strada Ceramicii (drumul către Zona Industrială) printr-o pasarelă de 133 m. Traversează apoi Râul Racova, înainte de vărsarea acestuia în Bârlad, după care se amenajează un sens giratoriu din care se va desprinde, către stânga, un drum nou de legătură cu Zona Industrială, în lungime de 900 m, care se va descărca tot printr-un sens giratoriu în strada Metalurgiei – DN 2F – ieșirea spre Bacău”, scrie George Veziteu.

„Varianta Ocolitoare continuă mai departe spre Nord, traversează din nou Râul Bârlad, în Vestul orașului, punct în care se va construi o parcare pentru camioane și autoturisme, pe ambele sensuri ale centurii, dotată cu grup sanitar, platforme containere ecologice, platformă cântărire. Mai departe, Varianta intersectează printr-un sens giratoriu drumul care vine dinspre Brodoc și Rediu, la Vest de actuala trecere la nivel cu calea ferată din zona Dixman. Își continuă traseul spre Nord, pe șesul Bârladului, supratraversând calea ferată spre Iași printr-un pod de 280 m, după care se îndreaptă către drumul Vaslui – Roman, unde se finalizează printr-un sens giratoriu, la Nord de Cișmeaua Moldovencei. Varianta va avea o lungime de 18 km și va costa 600 milioane de lei. Va avea profil de drum național, cu o bandă pe sens, și acostament lărgit, de 1,5 m”, mai precizează fiul consilierului județean.

La finalul postării, acesta anunță ce se știa deja, respectiv faptul că, în cursul lunii septembrie, Guvernul a aprobat indicatorii tehnico-economici, și că, în scurt timp, urmează să fie adoptată o hotărâre de guvern pentru exproprierea terenurilor pe care va trece Șoseaua de Centură, după care va fi lansată licitația pentru proiectarea și execuția investiției.

În ceea ce privește indicatorii tehnico-economici aprobați în septembrie de Guvern, aceștia sunt: • lungime totală drum – 18,020 kilometri; • lățime platfomă drum – 10 metri; • poduri, pasaje, structuri casetate – 9 bucăți; • intersecții la nivel tip giratorie – 6 bucăți; • parcări de scurtă durată – 2 bucăți. Valoarea totală a investiției (inclusiv TVA) este de 655.602.000 de lei, iar durata de execuţie este de 24 luni.

Finanţarea obiectivului de investiţii se realizează din fonduri externe nerambursabile, prin Programul Operațional Transport (POT) 2021-2027, şi de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, precum şi din alte surse legal constituite, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii.

În ceea ce privește stadiul VO Vaslui, așa cum a fost anunțat la finele lunii octombrie de oficialii Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, în prezent este în derulare contractul de revizuire a Studiului de Fezabilitate. De asemenea, tot până la finele lui 2022, sunt programate etapa de proiectare și demararea procedurii de atribuire a contractului de proiectare și execuție. Totodată, se află în curs de emitere hotărârea de guvern pentru exproprierea terenurilor pe care va trece șoseaua de centură, execuția lucrărilor estimându-se a începe abia în anul 2024.

Citeste si

Andrei Alexandru, vasluianul care reprezintă România la vârful deciziilor europene în cercetare și inovare

Într-un moment crucial pentru viitorul politicilor europene de cercetare și inovare, România a fost reprezentată …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *