Școala „M. C. Epureanu” din Bârlad, printre cele 175 de unități de învățământ din țară care pot accesa proiecte cu finanțare europeană

Perseverență. Școala Gimnazială „Manolache Costache Epureanu” din Bârlad a fost acreditată pentru a accesa proiecte cu finanțare europeană în cadrul Programului Erasmus+. După prima rundă de selecție, organizată de Comisia Europeană și ANPCDEFP România, formularul de candidatură al școlii, completat de profesoara Paula Toporaș, a fost validat, primind acreditarea, alături de 174 de școli din țară. Din Bârlad, doar Colegiul Național „Gh. R. Codreanu” a mai obținut această acreditare, valabilă timp de cinci ani.

Școala Gimnazială „Manolache Costache Epureanu” din Bârlad, prin implicarea în cadrul noului Program Erasmus+, continuă tradiția implementării proiectelor de cooperare europeană, Socrates și Comenius, din domeniul educației școlare, în parteneriat cu instituții de învățământ din spațiul Uniunii Europene.

Noul program sprijină îndeplinirea obiectivelor stabilite la nivel european, prin Spațiul european al educației, Planul de acțiune pentru educația digitală, în perioada 2021-2027, și oferă oportunități de mobilitate și cooperare pentru elevi, profesori, instituții școlare și organizații. Obiectivul general al programului Erasmus+ este de a sprijini dezvoltarea educațională, personală și profesională a persoanelor care își desfășoară activitatea în domeniile de educație, formare profesională, tineret și sport.

În anul școlar 2021-2022, Școala M.C.Epureanu, Bârlad, va implementa Proiectul KA121-SCH- cu titlul DIGITAL POWERS FOR NATURE-CONNECTED SCHOOLS, cod proiect 2021-1- Ro01-KA121-SCH-000019423, al cărui obiectiv principal este formarea și dezvoltarea competențelor digitale, lingvistice, culturale și civice pentru elevi și profesori. Profesoara Paula Toporaș este coordonatoarea proiectului care a primit o finanțare de 33.000 euro.

„Pentru acest an, ne-am propus să participăm, în perioada 10-14 ianuarie 2022, cu cinci cadre didactice, la cursul de formare Interactive ICT- based, web and digital tools for an effective blended, flipped and cooperative learning, la Roma, Italia. Apoi, în intervalul 01.09.2021–30.11.2022, vom colabora cu școala parteneră, Instituto de Education Secundaria Don Juan Manuel, din Cifuentes, Spania, constând în mobilități transnaționale, activități comune specifice tematicii proiectului, schimburi de elevi și profesori. Partenerii din Spania vor veni în școala noastră cu 12 elevi, în săptămâna 2-9 aprilie 2022, apoi, în perioada 9-14 mai 2022, ne vom deplasa cu elevii noștri în școala parteneră. Totodată, în acest an școlar, un cadru didactic din școală beneficia de un stagiu de pregătire de tip Job Shadowing, într-o școală care va fi stabilită ulterior.

În cadrul noului program Erasmus+, școala noastră urmează să încheie parteneriate de colaborare, la nivelul comunității educaționale locale și naționale, cu următoarele școli din mediul rural: Școala Gimnazială Alexandru Vlahuță, Școala Gimnazială Chiscani, jud. Brăila, Școala Gimnazială Ion Murgeanu, Zorleni, Liceul Tehnologic Puiești, pentru atingerea obiectivelor propuse și susținerea cooperării internaționale între instituții de învățământ, împărtășirea experiențelor și a cunoștințelor obținute în urma mobilităților de formare profesională și a schimburilor de experiență, precum și oferirea sprijinului în vederea aplicării formularului pentru acreditarea Erasmus+, în următorii ani. La nivelul comunității locale, vom încheia parteneriate cu Primăria Municipiului Bârlad, Florăria Trandafirul, Biblioteca Municipală Stroe S. Belloescu, Muzeul Vasile Pârvan, iar pentru diseminarea activităților, a rezultatelor proiectului și promovarea imaginii școlii, vom colabora cu mass-media locală.

Abordarea interdisciplinară a temei proiectului, prin utilizarea competențelor digitale și a comunicării în limba engleză, a cunoștințelor de educație civică, geografie, biologie, încurajează protejarea mediului înconjurător, dezvoltarea abilităților de lucru în echipă și descoperirea unor noi modalități de exprimare a ideilor şi valorilor europene. Totodată, elevii vor lucra împreună, utilizând noile tehnologii, internetul, video-conferințe, pentru a descoperi cultura, tradițiile și obiceiurile țării partenere,

Mobilitățile transnaționale vor conduce la contactul direct cu sistemul de învățământ din Spania, apelând la exemple de bună practică din cele două sisteme.

Cel mai important beneficiu al acestui proiect este faptul că elevii vor dezvolta competențe cheie pentru dialog liber (care implică formularea de soluții constructive, opinii şi argumente, reflectare critică asupra fenomenelor studiate), prin dobândirea competențelor digitale de protejare a mediului, utilizarea limbii engleze și a limbii partenerului în comunicare.

Proiectul contribuie la consolidarea calității și a dimensiunii europene în educație, iar impactul va fi de lungă durată pentru toți beneficiarii săi.”, a declarat prof. Niculina Cărăbăț, responsabil cu promovarea și diseminarea proiectului.

Obținerea acreditării pentru accesarea de proiecte cu finanțare europeană de către o instituție școlară nu este ușoară. Acreditarea se face în baza unui punctaj care cuantifică activitățile unității de învățământ, respectiv implicarea în cât mai multe proiecte europene. Școala Gimnazială „Manolache Costache Epureanu” stă foarte bine din acest punct de vedere, unitatea accesând încă din anul 2002 proiecte cu finanțare europeană precum „Socrates”, „Comenius” și „Erasmus”.

Citeste si

Votanții din județ, îndemnați de PSD Vaslui să pună ștampila pe lista de parlamentari a partidului

După eliminarea premierului PSD Marcel Ciolacudin cursa prezidențială, social-democrații vasluieni au susținut o conferință de …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *